19 Aug
19Aug

יתרונות וחסרונות של שירותי גיבוי מנוהלים על ידי מחלקות IT פנימיות


בעידן הדיגיטלי של היום, הנתונים הפכו להיות עמוד השדרה של כל עסק, ואיבודם עלול להוביל לתוצאות הרות אסון. לכן גיבוי נתונים הוא חיוני עבור כל ארגון או עסק, ללא קשר לגודלו או ענף הפעילות שלו. שירותי גיבוי מנוהלים על ידי מחלקות IT פנימיות הן ברירת המחדל מכיוון ששירותי גיבוי מנוהלים אינם פופולאריים מספיק.


היתרונות של שירותי גיבוי מנוהלים על ידי מחלקות IT פנימיות


חסכוני: שירותי גיבוי מנוהלים על ידי מחלקות IT פנימיות חסכוניים יותר בהשוואה למיקור חוץ של שירותי גיבוי לספקי צד שלישי. מחלקות IT פנימיות יכולות להשתמש במשאבים קיימים ובצוות הקיים ממילא כדי לנהל את הגיבויים.
התאמה אישית: שירותי גיבוי מנוהלים על ידי מחלקות IT פנימיות ניתנים להתאמה אישית כדי לענות על הצרכים הספציפיים של העסק. מחלקות IT יכולות להתאים את פתרונות הגיבוי כך שיתאימו לדרישות ולתקציב הארגון.
אבטחה: שירותי גיבוי מנוהלים על ידי מחלקות IT פנימיות מספקים אבטחה ושליטה טובה יותר על הנתונים. למחלקות ה-IT הפנימיות יש הבנה טובה יותר של הנתונים המגובים, מה שמקל על אכיפת מדיניות האבטחה והבטחת עמידה בתקנות הגנת מידע.
שחזור מהיר יותר: מחלקות IT פנימיות יכולות לספק זמני התאוששות מהירים יותר במקרה של אובדן נתונים. מכיוון שצוותי הגיבוי וה -IT ממוקמים בתוך הארגון, שחזור הנתונים מהיר יותר מאשר מיקור חוץ של השירות אצל ספק צד שלישי.


החסרונות של שירותי גיבוי מנוהלים על ידי מחלקות IT פנימיות


דורש מומחיות טכנית: שירותי גיבוי מנוהלים על ידי מחלקות IT פנימיות דורשות מומחיות טכנית לניהול שרתי ומערכות הגיבוי. למחלקות IT חייב להיות צוות עם הכישורים, ההכשרה והניסיון הדרושים לניהול גיבויים ביעילות ובאחריות מיטבית, מה שלא תמיד קיים.
פוטנציאל לטעויות אנוש: טעות אנוש היא סיכון משמעותי בעת ניהול גיבויים על-ידי צוותים פנימיים. צוות IT פחות מיומן ומנוסה יכול בטעות למחוק או להחליף נתונים קריטיים, או לא לשים לב להגדרות גיבוי שגויות, מה שיוביל לאובדן מוחלט של המידע.
חוסר יתירות: ייתכן ששירותי גיבוי מנוהלים על ידי מחלקות IT פנימיות לא יהיו באותה רמה של יכולות יתירות ושחזור מאסון כמו לספקי גיבוי של צד שלישי מנוסים ומיומנים. במקרה של אסון, מחלקות ה-IT הפנימיות עלולות להתקשות לשחזר את הנתונים בעת הצורך.